E-ženy - Profit - 1. 7. 2011

Prečítajte si rozsiahly článok o projekte Ežena roka 2011 v Profite - 1. 7. 2011.

Profit Ženy sú tiež na webe
Cieľom projektu E-ženy je motivovať podnikateľky, ktoré musia deliť čas medzi rodinu a kariéru
Keď sa veci chopí žena, je to iné, ako keď ju začne riešiť muž. Týka sa to aj sveta podnikania. Keď uspeje muž, nemá zvyčajne potrebu inšpirovať iných. Dve ženy, ktorým sa podarilo rozbehnúť vlastné online projekty, si však povedali, že riešenia na problémy, ktorými si prešli, možno zaujmú aj iné ženy. A tak vznikol projekt E-zeny.sk.

Dvojica zakladateliek má s podnikaním bohaté skúsenosti a okrem toho, že ich ambíciou je poskytovať ženám podnikateľkám poradenstvo a inšpiráciu, tiež si vymysleli súťaž o najúspešnejšiu ženu v internetovom podnikaní. Hoci opäť to poňali svojsky, žensky – nejde im len o úspechy v biznise, ale na ženu sa pozerajú komplexne. Úspešná je podľa ich kritérií tá, ktorá má nielenže nápad pre biznis a vie ho aj zrealizovať, ale všetko to zároveň dokáže zladiť s osobným životom.

Istejšie kroky vpred

„Internet je svojím spôsobom výkladná skriňa podnikateľských nápadov, produktov na predaj a rôznych ďalších informácií. Mnoho lektorov marketingu a koučov poukazuje na potrebu líderstva v oblasti, ktorej sa venujete. S narastajúcou konkurenciou je to však čoraz ťažšie. Ale nemusí to tak byť. Záleží na vás, či budete tráviť viac času pozorovaním svojich pozícií v Googli a smútiť nad tým, koľko firiem vašu webovú stránku predbehlo, alebo Google jednoducho na určitý čas zavriete a budete sa venovať odpovedi na otázku, v čom je moja výnimočnosť, ktorú ponúkam iba ja,“ píše vo svojom blogu na portáli E-ženy.sk Gabriela Revická, spoluzakladateľka rovnomenného občianskeho združenia.

K podnikaniu z domu ju inšpiroval brat, vďaka ktorému počas svojej prvej materskej dovolenky začala viesť účtovníctvo viacerým malým firmám. Počas druhého tehotenstva mala sen, ako prenajímať chaty a chalupy na Slovensku. Cestovné kancelárie sa v tom čase domácimi dovolenkami zaoberali minimálne, čím vytvorili dieru na trhu, ktorú bolo možné využiť. Gabriela vedela, že to dokáže. Dnes o svojich krokoch k úspechu píše na portáli, aby kroky ostatných žien, ktoré sa rozhodli podnikať, boli istejšie. Maximum invencie a chuti sú podľa nej základným kapitálom, ktorý môže žene zmeniť život.

Motivácia

Za zrodom portálu stojí ešte jedna žena – Monika Jakubeczová. Popri viacročnej komunikácii s čitateľmi a klientmi na tému Ako podnikať na internete a Ako mať úspešnejší biznis na webe, zistila, že ženy potrebujú viac povzbudenia a podpory. V mierne inej forme ako muži. „Vyše roka som nosila v sebe myšlienku o tom, že by bolo treba problematiku online podnikania riešiť takou formou, aby komunikácia prebiehala len so ženami. S Gabikou sme v tom čase spolupracovali na rôznych projektoch. Často sme sa vracali k téme, ako pomôcť jej klientom rozbehnúť internetové podnikanie v cestovnom ruchu. A tak sa zrodil nápad preniesť na internet informácie, ktoré môžu pomôcť aj ostatným ženám,“ hovorí o vzniku projektu M. Jakubczová, ktorá mala odvahu vymeniť istotu zamestnaneckého pomeru za krok do neznáma.

Krátko po svojom odchode spustila internetový obchod so sladkými kyticami, kombináciou kvetín a bonbónov. „Nikto ich nepotreboval, lebo ich nepoznal. Musela som sa naučiť predať sa na webe,“ približuje začiatky vlastného podnikania, ktorými si prechádza mnoho ľudí s netradičnými a jedinečnými nápadmi.

Abeceda podnikania

Rád a tipov, ktoré vychádzajú z jej i Gabrieliných skúseností, je na portáli veľa. To, ako naplánovať podnikanie komplexne, približuje seriál s rovnomenným názvom. Podnikanie rozoberá od A po Z. Od fázy, keď je dôležité polemizovať o tom, v čom možno vyniknúť, cez plánovanie vlastného podnikania až po jeho realizáciu a problémy, ktorým sa niekedy nemožno vyhnúť. Dôležité je vraj nezabudnúť na to, že „každé úspešné podnikanie je odpoveď na problémy a potreby ľudí“.

Projekt E-zeny.sk bol spustený v novembri 2009. Webovú stránku, ktorá vznikla tri mesiace potom, pokrstila predsedníčka vlády Slovenskej republiky Iveta Radičová kávou. Značkou kávy, ktorú zakladateľky pijú pri každodennej práci s počítačom. Cieľom projektu je motivovať ženy podnikateľky, ktoré musia deliť čas medzi rodinu a kariéru. Vďaka podnikaniu cez internet dokážu intenzívnejšie rozvíjať svoju firmu a zároveň si nájsť viac priestoru aj na osobný život. Čas držia vo svojich rukách. „Občianske združenie E-ženy je zamerané na ženy, ktoré chcú alebo už podnikajú na internete. Je to špecifické podnikanie s nepísanými pravidlami a práve o nich chceme ženám hovoriť,“ vysvetľuje ciele projektu M. Jakubeczová.

Eženy

Cesty a cestičky

Skúsenosti a odborné informácie odovzdávajú rôznymi cestami. Je možné ich získať zadarmo cez webovú stránku alebo pri stretnutí s názvom Raňajky s E-ženami, kde sa záujemkyne počas dvoch hodín môžu spýtať na čokoľvek z oblasti online podnikania. „Keďže sa ženy chceli stretávať pravidelne, založili sme občianske združenie, ktoré poskytuje ženám možnosť pravidelných kontaktov. Možností pre členky združenia je veľa: prinášame im odborné a hodnotné články na zabezpečených stránkach webu, mesačne sa stretávame na inšpiratívnom stretnutí alebo na tematických workshopoch a seminároch. Ale vždy sa bavíme o podnikaní na internete,“ dopĺňa. Na otázku, či ako zakladateľky museli ľudí presviedčať o tom, že projekt E-ženy je dobrý nápad, obe bezprostredne odpovedajú, že bol od samého začiatku vnímaný pozitívne. A to nielen ženami. Niektorí muži podnikatelia dokonca odporúčali portál svojim manželkám, ktoré mali nápady, ale nevedeli, ako ich úspešne zrealizovať.

„Naším cieľom je, aby portál E-zeny.sk bol lídrom na slovenskom internetovom trhu v oblasti pomoci ženám, ktoré sa rozhodnú spustiť svoj online biznis, a taktiež v oblasti podpory pre tie ženy, ktoré svoje existujúce podnikania chcú zlepšiť,“ vraví G. Revická o víziách na najbližších päť rokov, keby projekt uspel presne tak, ako plánovali. To, že bez snov a vízií by sa hocikde a hocikedy podnikalo ťažko, dodáva už len s úsmevom.

E-žena nie je otrokom biznisu

Cieľom mediálneho projektu E-žena roka 2011, ktorú organizuje Občianske združenie E-ženy, je poukázať na ženu, ktorá dokáže zosúladiť svoje podnikanie a rodinný život. Základnou podmienkou je, aby žena podnikateľka oslovovala svojich klientov prostredníctvom webu. Ďalšími kritériami, ktoré sa vzťahujú na podnikanie, sú napríklad originalita, návštevnosť webovej stránky či komunikácia s klientmi. Kritériá vzťahujúce sa na osobnosť ženy vychádzajú z rodinného prostredia a zázemia, počtu členov v domácnosti či z iných spoločenských aktivít. Súťaž je rozdelená do troch kategórií – ženy, ktoré podnikajú menej ako tri roky a zamestnávajúce maximálne päť zamestnancov, ďalej ženy, ktoré podnikajú viac ako tri roky, pričom počet zamestnancov nie je limitovaný. Tretiu kategóriu tvorí E-žena sympatia, ktorú si volia čitatelia portálu.

„Pri komunikácii so ženami cez naše Občianske združenie E-ženy sme s partnerkou videli, že je veľmi veľa šikovných žien, ktoré začali podnikať na internete od nuly a rozbehli úspešné podnikanie. Povedali sme si, že je načase vyzdvihnúť a oceniť tie ženy, ktoré podnikajú na internete a pritom musia v živote spĺňať aj všetky ostatné ženské funkcie,“ približuje ideu vzniku súťaže Monika Jakubeczová, spoluzakladateľka projektu, ktorá dlhé roky sleduje rôzne súťaže zamerané na podnikateľov. Keďže sama podniká na internete, pri súťažiach si všíma aj to, ako sú hodnotení online podnikatelia. Ženám však podľa nej ani v tejto kategórii nebol doteraz poskytnutý dostatočný priestor, ktorý by ich zhodnotil nielen z podnikateľskej stránky, ale aj z tej osobnostnej.

Autori článku: Petra Švorcová , Palo Hlubina
Foto - Miro Nôta, E-ženy.sk
Zdroj: http://profit.etrend.sk

 

Profit Eženy

 

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame