Lucia Kečkemétiová

Lucia Kečkemétiová Moja kariéra sa začala v siedmich rokoch keď som spolužiačke predala orech vtedy za 10 Sk, ktorý bol spadnutý pod stromom pred našou školou. Tých orechov tam bolo viac ako 20,avšak ja som jej vysvetlila, že ten môj je originálny a ten najlepší. Spolužiačka pristúpila na obchod(aj keď vtedy som si ešte neuvedomila, že je to obchod) a kúpila ho odo mňa. Keď som sa neskôr s tým priznala rodičom boli veľmi nahnevaní, ale zároveň prekvapení mojím prvým obchodom. Samozrejme, nakoniec rodičia išli vrátiť spomenutých 10 Sk rodičom mojej spolužiačky :-).

 

Ďalej moja „kariéra“ pokračovala  na základnej škole. V štrnástich rokoch som vyskúšala svoju  prvú brigádu - roznos letákov. Vždy som chcela byť samostatná. Po mesiaci rozdávania letákov prišla odmena. Tešila som sa, že si kúpim za zarobené peniažky nové nohavice na jarmoku. Nedá sa zabudnúť na skvelý pocit z radosti kúpy nových nohavíc za vlastne zarobené peniažky. Vybrala som si tie pravé, pri ktorých som cenu samozrejme zjednala s obchodníkom. Keď som sa chystala zaplatiť všimla som si, že kabelku som mala z druhej strany úplne prerezanú a chýbala mi v nej peňaženka(v nej boli samozrejme všetky doklady s peniazmi a mobilný telefón). Vreckoví zlodeji ma vo veľkom dave na jarmoku okradli. Moju prvú výplatu, moje prvé zarobené peniaze. Strašne mi to prišlo ľúto a nespravodlivé. Možno mi neuveríte, ale aj napriek tomu som veľmi vďačná zlodejovi mojej peňaženky. Vďaka nemu som si uvedomila, že peniaze sú len niečo materiálne a že tak, ako ich získame vieme o ne veľmi rýchlo prísť. Začala som mať iný pohľad na svet. V ďalších pracovných skúsenostiach som sa nepozerala na zárobok, ale na to, akú skúsenosť môžem získať vďaka danej práci. Vyskúšala som množstvo študentských brigád. Množstvo, pretože som si vyberala tie, z ktorých som mohla získať najväčšiu skúsenosť. Spomeniem moje srdcovky. Brigádovala som pre rôzne spoločnosti ako osemnásťročná, na projekte typu „door to door“. Čiže sme predávali po domoch rôzne produkty a služby. Vtedajší spolužiaci sa mi vysmievali, že chodím otravovať ľudí po bytoch. No ja som to vnímala tak, že  sa  so mňa stáva pravý obchodník. Myslím, že v tom veku som lepšiu obchodnícku skúsenosť ani nemohla mať. Čím viac som počula slovíčko „nie“, tým viac ma to motivovalo ísť ďalej a  oslovovať viac a viac ľudí, pretože som čakala na to vytúžené „áno“. Tak sa aj stalo, a zo mňa sa naozaj stal obchodník. Asi po 2 rokoch som si uvedomila, že už všetky skúsenosti, ktoré som mohla načerpať z tejto prace (či už na školeniach alebo v priamom predaji) som vyčerpala. Tak som si začala hľadať iný typ práce. Dostala som sa k brigáde ako hosteska.  Pohovoru som sa dosť obávala, keďže som vedela, že si určite zakladajú na „modelkovskej“ postave, ktorú som ja práve nemala. No nakoniec som ich predsa len “ukecala“. To, čo mi možno z ich pohľadu chýbalo, dokážem kompenzovať skvelými komunikačnými a obchodníckymi zručnosťami. A tak sa zo mňa stala hosteska. Je mi aj teraz do smiechu, keď si predstavím ako som vyzerala na promo akciách. Keďže veci posielali pre štíhle dievčatá. A ja som bola od nich tak o dve konfekčné veľkosti obdarená viac. No zákazníkov som presviedčala, že tie nohavice naozaj majú byť rozopnuté a gombík je len na okrasuJ.Neskôr som už vykonávala manažérsku činnosť a samotné promo akcie organizovala. Takisto po čase, keď som už vyčerpala všetko čo som od práce očakávala som sa začala obzerať po niečom novom. Počas vysokej školy cez 4 mesačné prázdniny som odišla pracovať do USA. Tam som získala rozhľad o pracovných pomeroch a spôsobe života ľudí žijúcich v USA. Prvé leto som vyrazila za prácou do USA na „blink“. Čiže som sa nechala hodiť do vody a musela som sa v nej naučiť veľmi rýchlo plávať. Aj táto skúsenosť dopadla veľmi  pozitívne, našla som si perfektnú prácu, ktorú som sprostredkovávala každý rok známym a tým som dala možnosť aj iným vyskúšať si (aspoň pre mňa) „svoj americký sen“. O skúsenostiach a zážitkoch v USA by sa dala aj kniha napísať. Vždy, keď som sa vracala naspäť na Slovensko do školy som popri škole aj počas roka pracovala. Počas posledných rokoch na vysokej škole som si začala uvedomovať, že mám dostatok skúseností na to, aby som ich mohla uplatniť v zodpovednejších a náročnejších pracovných príležitostiach ako len v brigáde.

 

Skúšala som rôzne manažérske pozície(na polovičný úväzok, keďže som bola na dennom štúdiu). Kde som prešla odbornými školeniami od tých najlepších odborníkov na rôzne oblasti. Počas pôsobenia v daných spoločnostiach som na sebe spozorovala, že ma to nenapĺňa tak, ako som si to predstavovala. Už ma nebavilo pracovať presne podľa manuálu, nebavilo ma končiť  a začínať presne v ten istý čas, vlastne ma nebavilo mať pracovný čas. Mám názor, že keď  niekoho práca baví, žiadny pracovný čas neexistuje. Nieje ohraničený, je neustále 24 hodín denne. Počas dňa pri výkone, vo voľnom čase pri štúdiu rôznych problematík týkajúcich sa daného odboru, v spánku pri snívaní ako postupujeme a predstavách, čo všetko môžeme dokázať. Zistila som, že ako zamestnanec napĺňam sen niekoho iného. A tak som sa rozhodla, že idem podnikať. Problém začal vtedy, keď som sa nevedela rozhodnúť v čom. Neriešila som možno ako väčšina, čo ešte na trhu nie je a čo vymyslím nové a originálne. Riešila som len čisto to, čo ma najviac baví a čomu sa najviac po daných skúsenostiach rozumiem. Verila som, že aj keď začnem biznis, ktorý už je na trhu, tak ma dokáže uživiť. Však, keď to dokázali ostatní, musím to dokázať aj ja. Ide len o to, ako veľmi do toho svoju osobnosť nasadím. Tým, že som sa dlho nevedela rozhodnúť čo konkrétne, keďže ma napĺňala a  rozumela som sa do reklamy, marketingu, manažmentu a obchodu. Moja teória je v špecializácií. Celú osobnosť vieme nasadiť najlepšie iba do jednej veci. Nikdy nevieme dve rôzne veci robiť naraz s rovnakým pozitívnym efektom. Toto bol pre mňa zlom, ktorý som nevedela dlho prelúskať .Napísala som si teda body od 1 po 4 čo ma najviac napĺňa a baví a podľa toho rebríčka som si vystavala svoje hodnoty a vlastne aj svoju firmu. Ako bod 1 som uviedla obchod, druhú v poradí som mala reklamu, potom marketing a nakoniec manažment. A teraz som si vyskladala pracovné skúsenosti a priraďovala ich do už skonštruovaného hodnotového rebríčka. Ďalej som si vytvorila tretí stĺpec a ku každej pracovnej skúsenosti a hodnotovom rebríčku som si priraďovala to, čo podľa môjho názoru chýbalo alebo by som inou cestou riešila v predošlých zamestnaniach. S touto nerozlúštenou krížovkou som žila asi 4 mesiace. A teraz musím spomenúť moju ďalšiu lásku (okrem pracovného nadšenia) a tou je môj priateľ. Keďže sme sa obaja narodili 5 augusta, sme obaja rovnako „strelení“ v pracovnej angažovanosti (okrem iných vecí čo prislúchajú znameniu lev). O tom by som tiež vedela napísať knihu J

Jeden deň v jeho kancelárií som si všimla v záložkách doménu s názvom www.promoterky.sk.

Opýtala som sa ho či tá doména je jeho a či na nej niekedy niečo robil. Povedal, že je jeho a nič sa na nej nerobilo, lebo sa venuje niečo inému. A vtedy sa to všetko začalo. Vymyslela som biznis presne k tej doméne. Po 4 mesiacoch s nerozlúštenou krížovkou som ju začala opäť lúštiť. Nakoniec som ju vylúštila. Výsledok krížovky je reklamná agentúra zaoberajúca sa marketingom produktov a služieb prostredníctvom priameho kontaktu s potencionálnymi zákazníkmi. Prostredníctvom našich vyškolených promotériek. V praxi to znamená to, že promotérky stoja na určených miestach a prezentujú daný produkt tak, aby konečný výsledok bola reklama a predaj produktu. Nieje to klasický hostesing, kde slečnám stačí len krásna tvár. Jedna sa síce o sympatické slečny, ktoré sú ale v prvom rade obchodníčky. Pri svojich prezentáciách kladú otvorené otázky, zaujímajú sa o zákazníkove potreby a navrhnú riešenie tak, aby sa stal pravidelným zákazníkom pre klienta s jeho prezentovanými produktmi a službami. Nepoznáme slovo „nie“. Začiatky bez kapitálu a bez známostí boli veľmi ťažké. Pamätám si, ako som chodila so skvelou myšlienkou a s vypracovaným podnikateľským plánom v ruke, plná očakávaní a bola som presvedčená, že sa čoskoro naplní priebeh. Môj priateľ a ešte kamarát Tomáš  mi pomáhali s grafickou úpravou webovej stránky a fotením prvých vybraných promotériek. A aj v tom, že verili mojej myšlienke. Keďže ani jeden z nás niesme programátori a nutne sme potrebovali stránku, ale nebol na to kapitál,sme ju zlepili sami. Keď bola webová stránka hotová začali sme ju propagovať všade, kde sa to dalo - sociálne siete, média...Po krátkom čase sa nám ozval jeden šikovný programátor, že si všimol na internete náš projekt, ale nepáčila sa mu naša web stránka. Ponúkol sa, že nám spraví novú, za čo mu patrí veľká vďaka. Webovú stránku dokončil a všetko sa to začalo od znova a naostro. Propagácia web stránky, email marketing rôznym spoločnostiam, letáky. Trvalo to viac ako 6 mesiacov a okrem pár odkazov od klientov, že im môžeme poslať obchodnú ponuku, s ktorou  sa nedialo z ich strany nič to bolo všetko. Z bodu jedna –obchod, ktorý mám najradšej, som ho začala využívať v rámci svojej spoločnosti pri získaní prvých klientov. Začala som ako šelma bojovať o to, že to čo máme zverejnené na web stránke niesú len prázdne slová. Obvolala a navštívila som rôzne spoločnosti, s tým že máme záujem v rámci pilotného projektu ich presvedčiť o našich službách. A tak sa to všetko naozaj začalo. Prvé promo akcie začali pred rokom v septembri. Po úspešných prvých projektoch začali pribúdať ďalšie. A po roku vďaka úspešnosti sa naplnil bod 4 - manažment. Momentálne  máme viac ako 100 dievčat z celého Slovenska aktívnych, pracujeme na rôznych projektoch v rámci reklamy a marketingu a taktiež televíznych reality show. Neustále vyberáme a školíme viac a viac dievčat. Som šťastná vo svojej práci pretože ma baví, naplnila som všetky 4 body z môjho hodnotového rebríčka a venujem jej 24hodín denne. Momentálne fungujeme tak, že promotérkam na prezentáciu ich výrobkov vyrábajú veci klienti a z ich skladov sa posielajú veci každej jednej kuriérom na predajňu kde vykonáva promo akciu. Promotérka má k dipozícií promo stolík s reklamou ich spoločnosti, reklamné oblečenie, výrobky ktoré prezentuje. Naším cieľom je tieto veci vyrábať, mať vlastné sklady, celkovo sa starať o celú akciu aj s výrobou reklamy. Klienti sú väčšinou zahraničné firmy, ktoré dostávajú na Slovenský trh ich výrobky a služby.  Pokiaľ by sme naplnili spomínaný cieľ, všetky promotérky vieme ihneď po skončení školy zamestnať na TPP čím by sme prispeli k rastu zamestnanosti. Jediné čo nám k tomu chýba je finančný kapitál, doteraz sme pracovali bez neho a stali sa aj tak úspešnými no ďalej to už bez neho nejde.

Našim poslaním je prinášať klientom úspech, pretože ich úspech je naša budúcnosť.

Dôležitým faktorom úspešnej spoločnosti sú práve zamestnanci, preto aj im patrí veľká vďaka. A moja veľká vďaka patrí mojím rodičom, priateľkám, ale hlavne môjmu priateľovi, za to, že mi veril, podporoval, pomáhal aj pomáha a za to, že vôbec  je...

 

Lucia Kečkemétiová
www.promoterky.sk

 

 

Neprešlo jazykovou korektúrou. (Pozn. redakcie)

 

 

Ďakujeme našim cteným sponzorom a partnerom

za podporu súťaže E-žena roka 2014.

 

Zoznam.sk

 

QualityUnit


Onlinetoro.sk - partner súťaže E-žena roka


PSDigital - partner súťaže E-žena roka


Modrykonik.sk


Espiral.sk - partner súťaže E-žena roka

Jaspravim.sk - partner súťaže E-žena roka


M2Business - partner súťaže E-žena roka

Websupport.sk - partner súťaže E-žena roka

Etarget.sk - partner súťaže E-žena roka


Woman.sk - partner súťaže E-žena roka

Slovnaft - partner súťaže E-žena roka

Terrabella.sk - partner súťaže E-žena roka

 

Mediálni partneri projektu

Profit - partner súťaže E-žena roka


Podnikam.sk - partner súťaže E-žena roka
Woman.sk - partner súťaže E-žena roka
Jakubeczova.sk - partner súťaže E-žena roka

 

Ceny darovali tiež

 

Fengshui-byvanie.sk

Finsolution.sk

Svadobna-fotografka.sk

Lifekoucing.sk

Konopnydvor.sk

Pilates-plus.sk

Viola.sk

Prestieranie.sk

Developing-support.sk

Chutnekytice.sk

Bruncher.sk

Lindia.sk

Organizatorka.sk

Pocomtuziazeny.sk

Handmadedarceky.sk

Masazvsede.sk

Doggietour.sk

 

Páči sa Vám náš projekt a chceli by ste sa podieľať na súťaži E-žena roka ako partner?
Budeme rady, ak nás budete kontaktovať cez podpora@e-zeny.sk.

Odporučte stránku

Odporúčame