Kto naviguje vašu firmu

Krstná mama mojej knihy o Slovensku, Júlia Kravcová - Lorencovič, je navigačná dôstojníčka. Naviguje devätnásť poschodovú loď, na ktorej sa plaví približne sedemtisíc ľudí. Jej práca vyžaduje okrem iného maximálnu sústredenosť, akékoľvek rozptyľovanie by mohlo byť hrozbou pre celú posádku lode i pre pasažierov. Keď vediete tím alebo ste šéfkou projektu, motivujete ľudí, ktorých školíte, jednoducho ste líderka v tom, čo práve robíte, vaša pozornosť by mala byť upätá na cieľ. Je to vaša loď a je na vás, kam doplávate.

Pred pár dňami mi zatelefonovala naša nová členka. Predošlý rok som bola zákonná zástupkyňa pre jej cestovnú agentúru. Považujem ju za veľmi šikovnú podnikateľku s obrovským potenciálom. Jej energia projekt a zápal s akým svoj projekt robí, ma vždy fascinovala. Mrzelo ma, že poradenské služby, ktoré boli súčasťou nášho pracovného kontraktu využívala minimálne, ale naučila som sa prijať, že nie každý stojí o naše rady a skúsenosti, lebo sú pre neho cennejšie tie jeho.

Keď mi zavolala, pýtala sa na technický postup pri nahadzovaní jej príbehu na E-ženách a niekoľko krát zopakovala negatívne hodnotenia na účet nášho portálu.  Ospravedlnila som sa, že v tejto veci jej nepomôžem a odporučila jej, na koho z nášho tímu sa môže obrátiť.  Ešte raz som si vypočula komentáre na účet nášho webu. Nerada sa nechávam manipulovať chválami ani hanením, pokiaľ to moja bdelosť zvláda, strážim si svoje hranice i svoj priestor. Keďže v tomto prípade nemali nepríjemné narážky úmeru, ospravedlnila som sa ešte raz a zaželala jej pekný zvyšok dňa.

Moja loď je moja firma. Hoci je malá, má veľmi široké pole pôsobnosti, ani v nej sa nevenujem všetkému, mnohé práce delegujem mojim spolupracovníkom. Inak by ma pohltila operatíva a ktovie, kam a ako by sme plávali. Podobne je to v E-ženách. Nik z nás nerobí všetko, každá z nás vie, na čo sa má sústrediť, aby bola plavba do našich cieľov príjemná.

Keď dovolíte ľuďom, ktorí prekračujú hranice, stanú sa vašimi navigátormi. A to je príliš veľký luxus. Aj z negatív sa dá poučiť, produkty a služby sa dajú vylepšiť tak, aby vyhovovali naším užívateľom, ale niektorých hostí, či klientov nemusíte na svojej palube hostiť. Často si tým ušetríte viac energie, než by ste predpokladali. Je to vaša loď a vy rozhodujete, kto sa s vami na nej bude plaviť.

 

Gabriela Revická

 

Tento článok je venovaný téme Nie každý musí byť vašim klientom alebo aj E-ženy si strážia, kto bude členkou občianskeho zduženia so zameraním na podporu pre online podnikanie žien.

 

Komentárov 

 
-1 # 2012-12-11 11:00
Suhlasim!
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 
 
0 # 2012-12-28 18:26
Presne tak, je našim slobodným rozhodnutim, komu venovať svoju energiu a koľko. Naučiť sa hovoriť nie nás chráni. S pozdravom
Silvia
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame