Hľadáte podnikanie, alebo prácu?

Môj prvý kouč mi raz vysvetlil, čo je predaj a ako veľmi sa líši od tzv. podaja. Otvoriť si obchod a čakať, kto do neho vojde, nakúpi a možno navždy odíde. Vytvoriť si webstránku a pasívne vyčkávať, že nás osloví klient. Áno, to je príklad podaja. Predaj znamená aktívne vyhľadávať zákazníka, informovať o sebe rôznymi PR aktivitami, upozorňovať trh, prečo by mali ľudia nakúpiť práve vo vašej firme a keď sa stanú vašimi klientmi, tak prečo by nimi mali zostať aj naďalej, atď...

Byť na webe dnes nestačí! Je to síce výborný krok k tomu, aby ste sa zviditeľnili pri akomkoľvek predaji, ale bez podpory svojej značky, výrobku, služby, či produktu je otázne, ako vás vaši cieľoví klienti nájdu. Možno vás aj hľadajú, ale nevedia, ako vás môžu nájsť. Ak máte produkt, ktorý nemá zatiaľ konkurenciu, tešte sa, ale skúste radšej venovať viac energie do udržania svojho prvenstva (viac k tejto téme píšem v článku Nie ste jediná, ste prvá), pretože dobré nápady nezostanú na trhu pridlho jediné...

"Podnikať s peniazmi vie aj hlupák", povedal ktosi múdry. Či už je to pravda alebo nie, poznám ľudí, ktorí rozbehli svoje podnikanie bez vysokého kapitálu, ale s jednoznačne extrémnym nasadením, čím premietli do svojho podnikania viac energie, ako keby do neho vkladali kapitál. Tiež som svoj biznis nezahájila s vysokým kapitálom. Naozaj som si požičala pár tisíc korún, ktoré som neskôr vrátila, ale investovala som veľký kus práce do podpory svojej značky. Bola to základná investícia do môjho podnikania a ťažko by som ju vyčíslila v peniazoch. Možno skôr časom. Áno, nekonečným objemom času...

Moja firma umožňuje podnikanie pod svojou hlavičkou. Ide o maklérsky systém, ktorým sa podporuje predajnosť jednotlivých objektov na prenájom a predaj alebo i predaj kníh. Nakoľko úvodne odhaľujeme naše know-how a  neskôr ho podrobne i predstavujeme, tento typ podnikania podmieňujeme poplatkom, za ktoré garantujeme zaškolenie. Po získaní nových informácií očakávame od nového makléra aktívny predaj, ak sa nič nedeje, vyvíjame ďalšie kroky, aby sme si detailnejšie upresnili rozdiel medzi  spomínaným predajom a podajom. Alebo rozdiel medzi prácou a podnikaním...

"Môžeme podnikať pod vašou hlavičkou aj bez kapitálu?“, pýtajú sa ma niektorí. Kedysi som túto možnosť poskytovala. Dodnes zachovávam možnosť podnikateľského trenažéru pre ženy, ktoré hľadajú šancu, ale aj možnosti tohto variantu sú obmedzené. Napriek tomu, ak nemáte kapitál a vábi vás téma /cestovný ruch a literatúra/, odpoveď je kladná, čiže môžete začať podnikať aj bez kapitálu. Nebude to však ľahké a budete k tomu potrebovať skutočné odhodlanie a energiu. Ak ju čakáte od niekoho iného, skúste radšej hľadať prácu.

Ak hľadáte príležitosť pre podnikanie bez kapitálu, mám zopár tipov. Sú vhodné výlučne pre ľudí s energiou a zápalom. Predstavím vám možnosti, ale realizácia a výsledky sú závislé len na vás. Ak máte podnikateľského ducha, skutočnú túžbu podnikať a jediné, čo vám chýba je investícia, vedzte, že i plnofarebné katalógy mojej cestovky aj moja kniha o Slovensku vznikli bez kapitálu. Boli to nápady, z ktorých vznikal zisk už pri samotnej tlači. Nešlo o dieru na trhu, išlo o nadšenie premietnuté do realizácie. Zaujíma vás to? Napíšte mi alebo príďte na niektoré z našich offline stretnutí, povieme si o tom...

Gabriela Revická

Komentárov 

 
+1 # 2012-02-29 12:03
Velmi dobre napisany clanok. Rada citam vase clanky, vela sa z nich naucim.Prave som docitala knizku neviem presne nazov Ako sa nucit predavat od Dale Carnegieho and associates. Velmi dobre napisana. O predaji sa treba vzdy ucit, potrebuje to kazda podnikatelka aj buduca.
Odpovedať | Odpovedať citáciou | Citovať
 

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame