Čo vplýva na klienta pri nákupe cez internet?

Začalo to tým, že som si vyberala novú elektroniku do mojej firmy. Na webstránke predajcu, u ktorého zväčša nakupujem, som našla skvelé ceny, ale odrádzala ma predstava, že je na opačnom konci Bratislavy. Klikla som si na stránku iného predajcu, ktorý je polohou bližšie a napriek tomu, že mal o čosi vyššie ceny, zdržala som sa na jeho stránke podstatne dlhšie a výber tovaru som ukončila objednávkou. Zaujíma vás prečo?

Zrejme som už profesionálne zdeformovaná, ale verím, že moje postrehy pomôžu pri skvalitňovaní vašich webstránok aj vám. S maklérkami z môjho tímu (viac o práci pod hlavičkou našej cestovky - TU) realizujeme predaj a poradenstvo pri výbere dovoleniek na Slovensku. Pravidelne spolu analyzujeme štatistiky návštevnosti nášho portálu a porovnávame, na ktorú jeho časť si návštevníci klikli viac a na ktorú menej. Čo nás však často zaujíma je, ako primäť čo najväčšie percento návštevníkov, aby  nám zadali svoju požiadavku, alebo sa aspoň rozhodli pre zanechanie svojho kontaktu pre odber niektorých z našich ponúk.

Chladný prístup e-shopov zakrývajú nízke ceny
Vrátim sa k mojmu nákupu. Obchodný partner, u ktorého nakupujem elektroniku, ponúka na svojich stránkach výborné nákupné ceny. Nič viac. Je pre mňa vzdialený, nemá ničím atraktívnu polohu, nikdy ma ničím navyše neobdaroval, nik sa mi v mene tejto firmy nikdy neprihovoril a hoci má na svojom webe vhodne riešený priestor pre odborné otázky a odpovede, s nikým som za celé roky nehovorila tak, ako medzi sebou hovoria ľudia. Myslím, keď sa medzi nimi vyskytne veličina zvaná ľudskosť. Čiže, žiadny osobný vzťah, hoci, dnes osobne komunikujeme i cez emaily…

Súboj nízkych cien a odbornosti
Klikla som si na e-shop webstránky, ktorá má oproti spomínanej jednu devízu navyše. Je pre mňa vzdialenostne bližšia a navyše sú jej interiéry oveľa príjemnejšie. Porovnala som ceny, rozdiely boli zanedbateľné. V hlave som mala ešte tri otázky, ktoré som plánovala prebrať s kamarátkou, ktorá mi zvykne pri výbere elektroniky poradiť. Zistila som, že mi nebude musieť radiť, lebo na tejto webstránke som našla zodpovedané všetko, čo som potrebovala vedieť pre realizáciu nákupu.

Halló, je tam ešte človek?
Úprimne. Viete, kde by som nakupovala najradšej? Niekde, kde možno majú o málinko vyššie ceny (ako na webstránke, kde som napokon nakúpila), ale nie som pre nich len poradovým číslom, ktoré mi pridelí automat pri vstupe do obchodných priestorov. Nemám nič proti korektnému poradiu, ale chýba mi človek, ktorý mi pri nákupe nad päťsto eur podá ruku a povie, že ma rád opäť uvidí.

Keď príde klient na môj portál…
Keď nám cez náš portál napíše klient, darujeme mu ľudské slovo. Nie je prekážkou, že je písané. Aj písané, emailové môže byť milé. (Veď dnes sa o tejto téme už vydávajú knihy.) Keď u nás nakupuje klient, aktuálne mu darujeme knihu.  A keď sa z dovolenky vráti, spýtame sa ho, ako bol spokojný a či súhlasí s tým, aby sme kompletnú úhradu za pobyt odoslali nášmu ubytovateľovi.

Nová devíza versus zľavy
Zľava a nízke ceny sú dnes takmer bežné. Keď všetky firmy prepnú na zľavy, začne nový konkurenčný boj, v ktorom sa bude dať uspieť inou devízou. Ktovie, možno ňou bude konečne ľudskosť.

Veľmi si želám si, aby primerané ceny a profesionalita v kombinácii s človečinou patrili k rozhodujúcim faktorom pri voľbe, u koho budeme nakupovať a koho podnikanie podporíme.


Gabriela Revická

Pridať komentár

Ďakujeme, že sa držíte témy vo svojich príspevkoch.


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Odporučte stránku

Odporúčame